حقیقت حجاب
شاید نشود به گذشته برگشت و یک آغاز زیبا ساخت ولی می شود آغاز کرد و پایانی زیبا ساخت.

جمعه 18 فروردين 1391
ن : zfbkt

حقیقت حجاب

حجاب چیزیه که در جامعه ی اسلامی ما واجبه ,البته شاید بهتر باشه بگم واجب بود.اما اینو بگم که من به شخصه آدمای بی حجاب زیادی نمیشناسم.با وجود بعضی بی حجابهایی که انگار همه ی انسانیت رو یه جا قورت دادن ,هنوز بیشتر جامعه ی مارو با حجابها تشکیل میدن و این باعث خوشحالیه.راستش دیشب که داشتم کتابای کتابخونه مو ورق میزدم ,چشمم افتاد به" گلستان حجاب" نوشته ی "محمّد رحمتی شهرضا".روی جلدش نوشته بود:بهترین هدیه برای دختران جوان و آنان که دوستشان دارید...منم که آدم جو گیری هستم تصمیم گرفتم یه پست بذارم مخصوص این کتاب و درباره ی حجاب بنویسم.امیدوارم خوشتون بیاد.

چون اولین آپ این پسته چند تا جمله میذارم ولی از دفعه های بعد کمتر میشه:

حجاب در اصطلاح در سه مرحله مطرح است:1.پوشانیدن ظاهر2.پوشانیدن حجم قسمتهای مختلف بدن3.پوشانیدن رفتارهای جذب کننده ,که متاسفانه برخی آن را در تعریف حجاب فراموش میکنند.بنابراین منظور از حجاب در اصطلاح اسلامی آن نوع پوششی است که الف)حدود شرعی پوشش در آن رعایت شده باشد(پوشاندن همه ی بدن به جز قرص صورت و دو دستها از مچ به پایین)ب)با خودنمایی و جلب نظر نامحرمان همراه نباشد.بر این اساس حجاب از مرحله ی پوشش فردی به حوزه رفتار اجتماعی معنا پیدا میکند.

بد حجاب فقط کسی نیست که حد واجب شرعی را رعایت نمیکند, ممکن است کسی این حدود را کاملا رعایت کند ولی درعین حال وضع ظاهرش نوع رفتار ارتباطی او در اجتماع به گونه ای باشد که با زبان بی زبانی توجه نامحرمان را به خود جلب نماید.و در این صورت بد حجابی به انحراف یا کجروی تبدیل میشود و درآن صورت فرد هنجارهای مقبول جامعه را زیر پا میگذارد.

این یکی هم خیلی جالبه:

در کتاب روانشناسی رنگها درباره ی رنگ سیاه گفته شده است که" سیاه نمایانگر مرز مطلق است بنابراین فردی که در مقابل نا محرم و در بیرون منزل از حجاب مشکی استفاده میکند با این کار مرز مطلق و کاملی بین خود و افراد نا محرم ایجاد مینماید.وقتی که خانمی در بیرون منزل چادر مشکی بر سر میکند میخواهد نشان دهد که نا محرم حق ندارد به این حریم نزدیک شود, زیرا این حریم حریم حیا و عفت است نه جای بی حیایی و هرزگی و هوسبازی.همچنین در روانشناسی رنگها آمده که, سیاه به معنی "نه" بوده و نقطه مقابل "بله" یعنی رنگ سفید است.

راستی ممنون میشم بدونم نظر شما درباره ی حجاب چیه.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: برچسب‌ها: حجاب, ,



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان من عاشقشم....نه.... و آدرس zf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.